Jom Pelajari tentang DSLR

Leave a Comment
Jom Pelajari tentang DSLR

Kamera DSLR bermaksud 'Digital Single Lens Reflection'. Kamera DSLR mempunyai Lensa yang boleh ditukar ganti. Kamera DSLR mempunyai saiz sensor yang lebih besar dari kamera kompak atau PNS (Point & Shoot). Pemilihan kamera SLR sebenarnya bukan di lihat dari nilai MegaPixel semata-mata tetapi sebaliknya lihatlah pada saiz sensor. Saiz sensor yang besar membolehkan gambar dirakam dengan resolusi yang lagi tinggi.

Kamera DSLR membolehkan seseorang jurugambar tersebut mengawal focus, ISO, shutter speed dan aperture secara manual. Bukan semua mode Auto yang ada didalam kamera DSLR dan PNS akan menyelesaikan masalah, sebaliknya masalah-masalah ini harus ditangani dengan cara manual.

Pengguna DSLR yang sudah mahir mengendalikan kamera, sudah boleh membaca situasi sebelum memetik 'shutter', dan mereka tidak berasa kekok kerana tahu dimana kedudukan kawalan tersebut berada.


Hasil Tangan : Cinta Bertasbih a.k.a aish humaira' photoshoot production sdn.bhd
Ditulis Oleh  : Admin
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 ulasan:

Catat Ulasan

Pihak KITA Meminta Maaf Andai ada Kesilapan Berlaku. Pihak KITA Inginkan Komen yang Bernas Serta Penulisan yang tidak Berunsurkan Caci Makian.
Harap Maklum, Terima Kasih Mengunjungi Blog KITA ini.